Cukrzyca – utrzymanie właściwego poziomu cukru we krwi,

Cukrzyca - utrzymanie właściwego poziomu cukru we krwi, Jeżeli chorujesz na cukrzycę, to utrzymanie właściwego poziomu cukru we krwi, podczas gdy jesteś chory lub masz kontuzję, może okazać się wyzwaniem. Każda choroba lub uraz, jak np.: przeziębienie, grypa, skręcona kostka, bolący ząb czy poważna operacja, może zaburzyć kontrolę poziomu cukru we krwi. To dlatego, że organizm do zwalczenia jakieś infekcji czy uleczenia siebie wykorzystuje hormony, które naturalnie podnoszą poziom glukozy we krwi. Aby uniknąć wymknięcia się spod kontroli poziomu cukru we krwi i ewentualnej wizyty w szpitalu, trzeba bardzo czujnie monitorować swój organizm. Dbanie o siebie jest koniecznością!

Co trzeba zrobić:

  • Sprawdzać poziom cukru co 2 do 4 godzin i zapisywać wyniki w notatniku.
  • Kontynuować przyjmowanie leków przeciwcukrzycowych zgodnie z zaleceniami lekarza. Jeśli uważasz, że możesz zwrócić dawkę leku, skonsultuj się ze swoim lekrzem.
  • Sprawdzaj ilość ciał ketonowych w moczu, jeżeli stężenie cukru we krwi przekracza 240 mg/ dl.
  • Mierz temperaturę co 2 do 4 godzin.
  • Jeśli to możliwe, spożywaj regularne posiłki, które zwykle jadasz. Staraj się jeść tę samą, prawidłową ilość węglowodanów (czyli zazwyczaj od 45 do 60 gramów na posiłek lub zgodnie z zaleceniami zespołu opieki diabetologicznej).
  • Bądź przygotowany. Miej przy sobie jedzenie na dni choroby. W końcu, nigdy nie wiesz, kiedy będziesz chorować.
  • Pij około 8 uncji płynów pozbawionych węglowodanów (takich jak woda) na godzinę. Czarna kawa, herbata, rosół, dietetyczne napoje bezalkoholowe, żelatyna bez cukru mogą cię odpowiednio nawodnić, a do tego nie dostarczą twojemu organizmowi żadnych węglowodanów.Cukrzyca - utrzymanie właściwego poziomu cukru we krwi,

Jedzenie na dni choroby dla cukrzyków

Jeśli jedzenie sprawia ci wtedy trudności, ponieważ męczą cię nudności i brak apetytu, przejrzyj poniższą listę proponowanych produktów, które tymczasowo mogą być stosowane jako zamienniki tradycyjnych posiłków. Choć niektórym z tych produktów brak wartości odżywczych, to jednak będą one w stanie zapewnić Państwu niezbędną ilość węglowodanów, aby utrzymać odpowiedni poziom cukru we krwi. Na przykład, 1/2 szklanki soku owocowego lub 1 szklanka zwykłej żelatyny zawiera 45 gramów węglowodanów, co dużo szybciej wyreguluje poziom glukozy we krwi niż w przypadku zwyczajnych produktów spożywczych.